Thursday, May 24, 2012

penuh harapan~

salam... hurmmm da lama x update rasanya... biasa laaa sejak2 praktikal ni aku sibuk sikit... semakin nak habes intern semakin sibuk... biasa laaaa aku  jenis suka wat kerja last minit. soprojek pun last minit..
aku buat projek mengenai Enrichment to hyena... projek ni one of the way nak bagihaina lebih aktif bila makan... x de laaa bila masuk exhibit makan... pastu tidur.. sbb tu aku dgn akak2 enrichment kna berfikir sikit mengenai projek ni...
tp BUKAN projek yg aku nak highlight kan kat sini... tp sebuah cerita yg terjadi pagi td... nak menitis air mata aku.. time balik dari amik result (kat zoo lerr) projek, aku terjumpa seorang makcik sapu sampah ni,... aku mmg suka tegur dya... and normally aku akan tegur dya dulu... dya hanya akan senyum and say HYE... tp entah kenapa hari ni mak cik tu tegur aku dulu.... aku pun berhenti laaa untung besembg... dya tya umur n kerja kat zoo ke?? ang im said not... saya praktikal tgh belajar kat upm bintulu.... then mak cik tu pun berkata " seronok ye dik... pandai adik.. sejuk hati makcik tgok... anak mak cik pun ade baru habes spm dik... tp anak mak cik x pandai... (sambil air mata dya mengalir). dya dapat universiti ape entah... tm tm... teknologi tu (uitm kot mak cik) tp dya kna mula dari bawah... blajar 6 bulan baru kalau lulus dapat masuk diploma....
harap2 anak makcik pandai macam adik laaa... OK SUMPAH AKU RASA KESIAN MAK CIK TU.... MUKE DYA PENUH HARAPAN ANAK DYA AGAR BERJAYA... AKU HARAP ANAK DYA AKAN BELAJAR BERSUNGGUH2... MENGUBAH NASIB MEREKA SEKELUARGA...

P/s: aku pun nak DEKAN sem ni setelah x berjaya sem lpas.... GOGOGOGO

No comments:

Post a Comment