Thursday, June 30, 2011

bersawang-sawang hendaknya~

udah lame beno rasanya x mengupdate blog aku ni... bukan malas tp sibuk jeeee... cewah... alasan jee 2.... ok entry kali ni aku nak masuk about minggu kolegrasi 2011 atau dikenali sbg orientasi blok.... wahhh aku dah jd senior... tp x rasa lak macam senior.... hahahahaha ok let me proceed to the event... ok maceni... minggu kolegrasi ni tujuan nak erat hbngan antara junior n senior.... terutamanya dalam blok lahhhh.... jd kami pn dapat laaa lebih kurang 15-20 orang junior... ada yg jambuu... ada yg matured ada yg kids lagi dan ada jugak yg kerek gilier.... tp semua 2 hilang apabila mereka melalui malam tradisi blok... malam ni bertujuan nak bg mereka tidak malu untuk berbicara dan jugak menambahkan keyakinan diri selain daripada mengasah bakat yang terpendam.... mmemg terserlah laaa dan nampak perubahan yang ketara laaa..... yang paling ketara is kaptain aka techtorn....kaptain ni dulu diam.... sombong.... x nak sosial n nak senyum telah lahhh... aku pn x puas hati ngan dya masa mula2... tp lepas jaa malam tradisi blok ni perghhhhh terus ramah jadinya.... jumpa jaa aku kat food court terus panggil BANG!!!! (sambil angkat tangan) bgus kan aktiviti macam ni.... ok selain tuu ada jugak aktiviti lain.... ok aku go one by one.... first is pertandingan indoor game... wahhh game ni meliputi chess dart dan sodoku.... tok game2 macm ni blok aku dan blok gabungan h (blok pompuan) x bapa hebat sangat....  kami just dapat naib johan dalam chess n 3rd sodoku... then keesokanya ada plak prtandingan masakan, gubahan buah n rekacipta..... yang ni kami ok2 jaaaa.... masakan dapat first... gubahan dapat 2nd dan reka cipta dapat 3rd... ok laa 2.... seterusnya outdoor game... perghhh yang ni paling hebat... dalam 6 game yg dipetaruhkan kami johan dalam 3 game... naib johan dalam 2 game dan 1 kalah... ok laa x kan nak sapu semua plak... kang meleleh2 blok lain kalah.... and de final malam penutup.... kami kna wat persembahan mengikut gabungan blok.... tema malam kebudayaan ni kebudayaan negeri... untuk blok c dan h aku n kyra ditugaskan untuk handle menda ni tp kami dibantuu oleh fahmi n kak ct.... jd bila dah ketua blok cabut undian... blok c n h kna wat keudayaan negeri perlis or ganu dan kami adalah persembahan pertama.... so research pnya research kami decide nak wat ulik mayang from terangganu.... time rehesal ya ampuun pnyalah terabur.... aku memg down gila... sbb tgok blok2 lain hebat gila terutamanya gabungan blok BG n JE.... yelah JE 2 mmg dah musuh tradisi.... then kami pn basuh2 laa dak2 ni n bg sedikit semangat.... alhamdulillah malam pertandingan 2 mereka wat mmg terbaik dari latihan... da best ever.... dekan upmkb puji melambong2.... oleh kerana aku terlibat behind da scene... so aku pn x dapat tgok perfomance dyaorang... aku ada dengar pnonton cakap kata nak johan susah sket sbb blok lain hebat (tp blok lain x wat persembahan lg)... tp aku ttp yakin dgn persembahan anak buah kami..... kami ada kekuatan yg tersendiri... yg aku tggu blok BG n JE jeee.... hai naseb laaa bila time dyaorang perform berterabur... mgkin nerves kot... nak plak penonton dok sorak2.... huh lega sket rasa.... then lpas kami diumumkan juara persembahan n juara keseluruhan mmg puas rasa... x tergambar keseronokanya....  mmg best lahhhh... ok tuu je lah ceritera saya.... nak ucap ribuan terimas kpada yg terlibat terutama FELO BLOK C.... u r de best felo.....saya kongsikan sedikit gambar untuk anda lihat lah yeee... heheheh


ulik mayang da production!!!!



penari ulik mayang


salah seorang pelakon utama (mak yam)


mayang sari, mayang mengurai dan puteri bongsu



behind da scene... aku (penulis skrip &suara latar), kak ct (penulis skrip &suara latar)
azim dan nan (teknikal)


kaptain ketua penyorak


felo blok c


saingan terdekat blok B n G


apabila menang semua gembira


menang lagi


penyampaian hadiah


kami juara!!!


blok  C n H...

ok bye itu jeee.... CH rock da world

4 comments:

  1. tahniah...x dinafikan persembahan ulik mayang best giler...

    ReplyDelete
  2. nk tgk..tp xdpat..mmg diakui dak2 UPMKB mmg berbakat

    ReplyDelete
  3. uuuuuuuuuuu......baru saye dapat bace post nie XD

    haha. muke saye buruk gile pakai mekap. i hate it! macam hantu >.<

    pape pun, CH rock da world!!!

    ReplyDelete